אלעזר שטרן משתלח בראשל"צ: אני מזלזל בו – אביו מתהפך בקבר

אני שואל את השר אזולאי, אולי על הנכדים שלך יתאמנו? אולי על הנכדים של שרי הממשלה? אם אני אדע שמוהל של נכד שלי התאמן על תינוקות של יוצאי אתיופיה, אני מעדיף שלא יעשו לו ברית מילה, זו היהדות שלי
איתי גדסי 25 Comment on אלעזר שטרן משתלח בראשל"צ: אני מזלזל בו – אביו מתהפך בקבר

חבר הכנסת אלעזר שטרן השתלח היום בראשון לציון במליאת הכנסת: אני מזלזל ברב הראשי שפוסל התרה של עגונה, הרב עובדיה מתהפך בקברו על ההתעללות בעגונות • סיעת ש"ס: חצוף ומחוצף! של נעלך מעל רגליך כשאתה פוער פה מטונף"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
אני שואל את השר אזולאי, אולי על הנכדים שלך יתאמנו? אולי על הנכדים של שרי הממשלה? אם אני אדע שמוהל של נכד שלי התאמן על תינוקות של יוצאי אתיופיה, אני מעדיף שלא יעשו לו ברית מילה, זו היהדות שלי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת דנה היום בהצעת חוק המוהלים שהגיש חבר הכנסת אלעזר שטרן. בהצעת החוק הוצע להסדיר את פעילותם של מוהלים ולקבוע, בין השאר, עונש של שלוש שנות מאסר למוהל שמפר את הוראות החוק. כן מוצע להקים ועדה לפיקוח על מוהלים. הכנסת דחתה את ההצעה.

במהלך הצגת החוק השתלח מגיש החוק ח"כ אלעזר שטרן מ"יש עתיד" בראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א, ואמר כי הרבנות הראשית הפכה את התינוקות של יוצאי אתיופיה לבובות ניסיון. על מה שש"ס קמה על עוול ואפליה, זה מה עושים היום ליהדות אתיופיה והארץ שקטה. מאז שהבית היהודי הוא הבית החרד"לי כל הנושא של מדינה יהודית לא מעניין אותם.

שטרן הוסיף כי "לציבור במדינת ישראל נמאס מהיהדות שמיוצגת בבניין הזה והם אומרים את דברם ברגליים. הם לא מתחתנים ברבנות.  אני שואל את השר אזולאי, אולי על הנכדים שלך יתאמנו? אולי על הנכדים של שרי הממשלה? אם אני אדע שמוהל של נכד שלי התאמן על תינוקות של יוצאי אתיופיה, אני מעדיף שלא יעשו לו ברית מילה, זו היהדות שלי.

ח"כ שטרן תקף את הראשל"צ ואמר כי "הרב הראשי שהוא לא דיין הופך פסק דין שהתיר עגונה, אני מזלזל ברב הראשי שפוסל התרה של עגונה, הרב עובדיה מתהפך בקברו על ההתעללות בעגונות".

חברי הכנסת מסיעת ש"ס מחו בו, שר הדתות דוד אזולאי השיב: אני רוצה למחות על דברי הבלע נגד הרב הראשי.  כאשר שמעתי על המקרה של אותו מוהל, מיד דרשתי להשעות אותו מעבודתו. הוועדה שבדקה את הנושא עדיין לא סיימה את עבודתה וחבל שח"כ שטרן דואג להוציא הדלפות מתוך הוועדה. אותו מוהל התבטא בצורה מכוערת שאני גיניתי אותה בכל דרך. הרבנות הראשית סבורה שאין צורך חקיקתי להסדרת הנושא. מדובר במספרים בודדים של סיבוכים מתוך 65 אלף בריתות בשנה.

ח"כ יגאל גואטה הגיב לדברים ואמר: "אדם שאין לו שום ידע בתחום בו הוא בחר לדבר, לא מיניה ולא מקצתיה, מעביר ביקורת על גדול בתורה שעוסק יומם וליל בכל התחומים הקשורים להגדלת והרבצת התורה, ושטרן מעז פניו ומזלזל ופוער את פיו. בושה!

"אין לי ספק בכלל, שגם אם יו"ר המפלגה שלך יאיר לפיד היה נוכח במליאה, הוא היה מרכין ראש נוכח דבריך החצופים. ואם בשבועיים האחרונים היינו עסוקים בסיכויים של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה – אין לי ספק שאתה מרחיק אותו משם כמטחווי קשת.

גואטה הוסיף: "אני קורא לך לחזור בך מדבריך. תורה תתבע את עלבונה. כולנו מחויבים כעם אחד, גם כשיש המון חילוקי דעות, להיות חלק מהמחאה הזאת, ולדעת שבמגרש הזה אין לנו שום רשות להיכנס ולא להרהר אחריהם.

סיעת ש״ס הגיבה לדברי החרפות של ח״כ אלעזר שטרן נגד הראשל״צ הרב יצחק יוסף: ״חצוף ומחוצף! של נעלך מעל רגליך כשאתה פוער פה מטונף נגד מרן הראשל״צ! מה הנך מבין בהלכה ובדיינות? אתה רחוק שנות אור מעולמה של ההלכה האמיתית. אנחנו מוחים בתוקף נגד הדברים החמורים והמבזים שהשמעת מעל דוכן הכנסת ומצפים מכל מי שכבוד הרבנות בישראל יקר לו להשמיע קול מחאה!״

לאחר כמה שעות הוציא שטרן הבהרה ובה מסר: כיוון שחששתי שיהיו אנשים שיהיה להם נוח לפרש את דבריי כהתקפה אישית על הרב יוסף הבהרתי כחלק מהדיון שאיני מזלזל ברב יוסף באופן אישי, זו לא דרכי. דברי כוונו לביקורת לגיטימית על רב שמבטל פסק של התרת עגונות תוך פגיעה בנשים שכאבן זועק לשמיים.



25 תגובות

מיין תגובות
  1. 25

    חצוף מחוצף ואפיקורס מושחת איך אתה מעיז להזכיר את מרן הק' בפיך המלוכללך

    1. רק תראו מתוך דבריו את בורותו בענייני הלכה,
      כאילו שההלכה אמורה להתקפל בפני צערה של האשה- שאכן כמה שמבינים את כאבה וצערה הבלתי ניתנים לשיעור- עם כל זה התורה יודעת כל זאת וכותבת בכל זאת את ההלכה!
      אז מי שחושב בכלל על כיוון כזה ומכניס רגשות בתוך הלכות שכליות- מובן שלא פתח ספר בחייו!
      ודרך אגב למי שיודע עד כמה הרב הראשי כאביו זצ"ל לוקח ללב כל סיפור כזה ומנסה כמה יותר להתירו, אך כל זה בדעת התורה ללא שום מעורבות רגשית!
      אשרינו שזכינו!

      1. זה לא שצריך רק להקשיב להלכה אלא שההלכה בעצמה

      2. יש לו קול של בובספוג הוא נשמע הולך לבכות מרוב חטאים שהוא מוסיף לעצמו מחוסר דעה!! שוטה!! ישר למחלקה סגורה לאנשים כמותו

  2. 24

    אני מוחה בתוקף ומבקש מכל מי שרואה את התגובה למחות כדי שלא יתפס בעוון ח"ו

  3. 22

    אלעזר שטרן צודק כי מרן זצ"ל אתר עגונות

    1. מי אמר שהראשל"צ שליט"א לא מתיר עגונות???
      מאיפה את יודעת מה היה המקרה? יש הלכה ! רבנים לא ממציאים דברים!
      הרב ידוע בגישתו הרגישה והמבינה. באיזה זכות את מצדיקה העוכר ישראל
      שפעמים רבות מתבטא נגד הדת ורבניה. אני מוחה בכבוד התורה!

    2. מה את יודעת מה היה הסיפור שם שאת אומרת שהוא צודק, האם הרב הראשי עשה מה שעשה בלי לדעת את הסיפור או ההלכה?
      האם הוא ילד קטן שלא יודע את ההלכות רק ח"כ שטרן וגב' תהילה יודעים את ההלכות. כמה פעמים למדת את הנושאים האלה שאת כותב שהוא צודק??? קצת צניעות וענווה. אני מכיר הרבה שלמדו יותר ממך אבל לא מדברים/ כותבים כפי שכתבת תחזירי בך בשביל שלא תהי שותפה לביזוי ת"ח. חלילה.
      ירון

    3. אפילו להתיר עגונות היא לא יודעת לכתוב, מה זה אתר עגונות???

  4. 21

    כנראה שלא לקח ריטאלין, או שלקח אותו הפוך. וזה מה שקורה.
    חבל

  5. 20

    חוצפן מגעיל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    אל תדבר על גדולים כל עוד אתה לא מבין כלום בתחומים של ההלכה האמיתית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. 19

    לא נעים להודות- צודק בכל מילה.

  7. 18

    שטרן טיפש מחפש מחלוקת בור ועם הארץ

  8. 17

    מקומו בבית חולים לחולי נפש דרוש הסגרה מידית טמא משוקץ מה שדיבר על הרב שליט"א זה הוא בעצמו לא יודע בין ימינו לשמאלו חלאת אדם

  9. 16

    מי חוצפן מי מגעיל חבר הכנסת אלעזר שטרן נכון את צודקת הרב עובדיה היה גדול הדור ושאת החצופה מעיזה להוציא דבר גנות אני לא יודעת במה אפשר לאענש בן אדם שמדבר בגנות צדיקים אבל בטוח יענש בטוח תחזזרי בך א את רוצה לזכות למשיח צדקנו

  10. 15

    חצופה מחוצפת תהילה איך שאת מדברת אנשים שהיו מדברים כמו שטרן ואת נענשו אז שמרי על פיך אחת ששם משפחתה שטרן

  11. 14

    המגיבה הזאת חצופה שתחזור בה מיד

  12. 12

    אין טקנה לאדם הזה…ראיתם אפילו חברי מפלגתו , כן כן "יש (אין) עתיד" הרכינו ראשם מדברי הבלע שלו

  13. 11

    תתבייש לך! שחצן רשע שכמוך!!! מעיז להוציא מפיו שמות של צדיקים וקדושי עליון ועוד לדבר נגדם?
    עז פנים לגהנום!!!!!!!!!!
    מנותק מהעם ומהדת….
    מאיפה פברקת שיש ירידה בבריתות? ההפך הגמור, יש עליה רבתית במספר הבריתות בקרב יהודים והתחזקות גדולה בקרב עמ"י בעם ובתפוצות, שהקטנים שבהם יודעים יותר ממך, חסר דעה שכמוך.
    בטח בגלגול הבא שלך תהיה אלםםםםםםםםםם, ובודאי תזכה לטעום מהגהנות וכף הקלע. כדאי לך לעשות תשובה בימים הקרובים…. ולא יהיה מאוחר מידי… לא נותר לך הרבה זמן

  14. 10

    "המזלזל בכבוד חכמים אין רפואה למכתו" – חולה נפש קריזיונר בלי שכל

  15. 9

    שטרן הרשע והשחצן הוא לא רק יתפך בקבר אלא יפול עד הגהינום

  16. 8

    המבזה ת"ח אפילו שלא בפניו אין לו חלק לעולם בא………..
    טוב עשה הבחור בישיבת חברון שגירש אותו מהישיבה כששטרן הגיע לישיבה לפני כשנה והגיעו כמה בחורים לדבר איתו צעק אלהם הבחור שלא ידברו אם המתועב וסילק אותו בבושת פנים…………